zondag 10 januari 2010

Amigurumi

Wat doe je als er een weeralarm is en je niet naar buiten kunt? Inderdaad de kachel een beetje warmer en even in de hobbyspullen rommelen. Een nieuw boek bekijken en gelijk op zoek naar een haaknaald en een bolletje garen. Dat moet er nog wel ergens zijn. Merel haar oog valt gelijk op een roze bol garen en een konijntje. "Mama die wil ik graag". Goed dat gaan we dus maken uit dit boek.


What to do when there is a weather alarm and you cannot stay outside? Indeed the stove a bit warmer and some rumbling in my hobby stuff. A new book to examine and search for a crochethook and some yarn. That must be there somewhere. Merel likes the pink yarn and the little rabbit. " Mummy that's what I like". Well that is what I'm going to make from this book.




Het is een boek om amigurumi figuurtjes te maken. De nieuwst hobbytrend uit Japan. Amigurumi betekent letterlijk "gebreide gevulde knuffel". Het boek geeft duidelijke instructies om de verschillende amigurumi te maken. En bovendien staan de gebruikte steken er ook nog met een duidelijke tekening in. Gelukkig maar want het was voor mij al weer heel lang geleden dat ik had gehaakt en zo kon ik nog even kijken hoe het ook al weer moest. En dit is mijn eerste amigurumi. Ik had geen ogen dus heb ik bloemetjes voor de ogen gebruikt. Merel is er zo blij mee, ze neemt hem gelijk mee naar bed.

It is a book to make amigurumi. The newest hobbytrend from Japan. Amigurumi mean litteral " knitted stuffed toy". The book gives clear instructions to make several amigurumi. The used crochetstitches still stand with a clear drawing. Fortunately, because crocheting was a very long time ago for me and this way I could look at how to do. And this is my first amigurumi. I had no eyes, so I used flowers for the eyes. Merel is so happy with this, so she takes it along with her in bed.



1 opmerking:

  1. Wat een schatje! Ik ben er ook net mee begonnen, ik heb hetzelfde boekje en ik was meteen weg van dit konijn!

    BeantwoordenVerwijderen